Kommissoriet for en kommunikationsprofil og mediestrategi for Roskilde Stift går i to retninger.
Internt mod stiftets sogne; menighedsråd, præster og ansatte. Eksternt mod det omgivende samfund.
I begge henseender bør Roskilde Stifts kommunikationsprofil og mediestrategi være udformet med det erklærede mål, at den modsvarer moderne mennesker forventninger til professionalisme og fremstår tidssvarende og aktuel.
Kommunikations- og Medieudvalget i Roskilde Stift har således til opgave at rådgive, inspirere og økonomisk sikre stiftets administration, i særdeleshed biskoppen og dennes kommunikationsmedarbejdere, (til) at kunne nå disse mål.
Konkrete delmål
Kommunikations- og Medieudvalget skal blandt andet sikre, at følgende delmål nås ud fra de anførte kriterier
Stiftsbladet
www.roskildestift.dk
Stiftsårbog
Rådgivning (af biskoppen) overfor pressen
Rådgivning og eventuelt samarbejde i relation til andre dele af Folkekirken (for eksempel samarbejde med andre stifter)
Elektroniske medier (fx TV eller streaming på internet, sociale medier som Facebook, radio, blogs etc.)
Afholdelse af inspirationsdage
Stiftsrådet har på sit møde den 26. maj 2014 godkendt udvalgets kommissorium.