Kommissoriet for en kommunikationsprofil og mediestrategi for Roskilde Stift går i to retninger.
Internt mod stiftets sogne; menighedsråd, præster og ansatte. Eksternt mod det omgivende samfund.
I begge henseender bør Roskilde Stifts kommunikationsprofil og mediestrategi være udformet med det erklærede mål, at den modsvarer moderne mennesker forventninger til professionalisme og fremstår tidssvarende og aktuel.
Kommunikations- og Medieudvalget i Roskilde Stift har således til opgave at rådgive, inspirere og økonomisk sikre stiftets administration, i særdeleshed biskoppen og dennes kommunikationsmedarbejdere, (til) at kunne nå disse mål.
Konkrete delmål
Kommunikations- og Medieudvalget skal blandt andet sikre, at følgende delmål nås ud fra de anførte kriterier
- Stiftsbladet
- www.roskildestift.dk
- Stiftsårbog
- Rådgivning (af biskoppen) overfor pressen
- Rådgivning og eventuelt samarbejde i relation til andre dele af Folkekirken (for eksempel samarbejde med andre stifter)
- Elektroniske medier (fx TV eller streaming på internet, sociale medier som Facebook, radio, blogs etc.)
- Afholdelse af inspirationsdage
Stiftsrådet har på sit møde den 26. maj 2014 godkendt udvalgets kommissorium.